زنده شدن پس از مرگ

زنده شدن پس از مرگ

زنده شدن پس از مرگ

۴۳ بازديد


 

 

 

 

بنام خداوند بخشاينده و مهربان

 

 

 

در سوره ي 40 سوره المومن مطرح شده است كه : خداوند به شما آيات خود را پديدار ساخت و از آسمان بر شما آب را روزي فرستاد و متذكر اين معني نشوند مگر كسانيكه دائم رو به درگاه خداوند آورند پس خدا را با اخلاص بخوانيد كه دين خالص مخصوص خداست هرچند از اخلاص شما كافران ناراحت شوند و به تمسخر خود را دل آرام كنند ولي شما دل را براي خداوند خالص كنيد و به ايشان شرك نياوريد كه خداوند داراي مراتب رفيع و صاحب عرش عظيم است ، روح را به امر خود، به هركه از بندگان بخواهد ميفرستد تا او را زنده كند و بندگان را مورد امتحان قرار دهند (14)

 بعد از مرگ خداوند با ثبت نامه اعمال نفس روح ،بعد از دو بار مرگ و دو بار زنده شدن از ما اعتراف گيرند و نگهبانان روح به آن گواهي دهند ، آنانكه در آيات خدا بي هيچ حجت و برهان راه انكار و جدل پيمودند، جز تكبر و سركشي و حسادت چيزي در دل ندارند ،البته خلقت زمين و آسمانها بسيار بزرگتر از خلقت بشر است ،وليكن اكثر مردم اين معنا را درك نمي كنند (57)

خداوند است آنكه شب تار را براي آسايش و استراحت شما مرد و زن قرار دادند و روز را روشن گردانيد كه خداوند را در حق مردمان داراي فضل و احسان  است ( زنده شدن پس از مرگ بسيار محبت بزرگي است)وليكن اكثر مردم شكر نعمت را بجا نمي آورند(61)

خداست آنكه زمين را آرامگاه شما قرار داد و آسمان را برافراشت و شما را به نيكوترين صورتها بيافريد و از غذاهاي لذيذ و پاكيزه به شما روزي داد ايشان خداوند زنده ي ابد است ، جز او هيچ خدايي نيست پس تنها به اخلاص به ايشان بندگي كنيد و ستايش و سپاس مخصوص خداوند آفريدگار عالميان است (65)

 اوست خدايي كه شما را از خاك بيافريد و سپس از قطره آب نطفه و آنگاه از خون بسته ي علقه ، پس شما را از رحم مادر طفلي بيرون آورد تا آنكه به سن رشد و كمال برسيد و باز پيري سالخورده شويد و برخي از شما  پيش از سن پيري وفات كنيد و همه به اجل معين خود ميرسيد( البته اين حق تمام بندگان از ديدگاه عدالت خداوند است كه بايد فرصت به آنها داده شود تا به سن پيري برسند و در امتحان شدن باهم برابر باشند پس كسي كه در جواني مرد چطور ميشود به سن پيري برسد آيا او ديگر از آب نطفه زنده نميشود) در اين قدرت خداوند تعقل كنيد (67)

 اوست خدائيكه زنده ميكند و ميميراند و چون وقتي به خلقت چيزي حكم نافذ و مشيت كاملش تعلق گيرد به محض اينكه گويد موجود باش بي درنگ زنده ميشود (68)

 آيا عاقبت كار آنانكه آيات خداوند را تكذيب كردند را نديدي كارشان به كجا كشيد (69)

در سوره ي 39 سوره الزمر مطرح شده است كه: خداوند شما نوع بشر را از يك تن بيافريد ، پس از آن جفت او را قرار دادند( انسانها اندامشان شبيح هم و متفاوت نسبت به موجودات ديگر است) و براي شما نوع بشر هشت نوع از چهارپايان ايجاد كرد و شما را در باطن رحم مادر،در سه تاريكي با تحولات گوناگون و چرخشها در زندگيها به اين خلقت زيبا آفريد اين خداست پروردگار شما كه سلطنت ملك وجود اوست و هيچ خدايي جز ايشان نيست (6)

 اگر همه كافر شويد به آيات خدا هرچند بگوييد ما آنگونه را قبول داريم ولي اينگونه را قبول نداريم بنا به هرتكذيبي كه ميكنيد كلام را محدود و زير سوال برده و خود را فاسق و نابكار ميكنيد و قدرت خداوند را باور نميكنيد و ايشان را محدود ميكنيد در حالي كه خداوند قادر مطلق هستند وتكذيب كننده درك نميكند مگر اينكه به دنبال واقعيت، تحقيق كرده و با ذهن باز تجزيه و تحليل كنيد و به گذشته كاري نداشته كه چطور آموختيد در آيات بعد از اين تفكر كنيد كه آيا انسان براي زنده شدن از آب نطفه محدوديت دارد يا ندارد و در آيات توجه كنيد بدون شك بايد تصميم بگيريد اين چيزي نيست كه بتوان به راحتي ناديده گرفت و شما  به ايمان به عالم غيب مسئول هستيد و اگر همه كافر شويد خداوند از همه البته بي نياز است و كفر را هم از بندگان نمي پسندد و اگر شكر كنيد پسند ايشان است و پس از زندگي و بعداز مرگ بازگشت همه به سمت ايشان به سوي خداست خداوند به هرچه در دنيا وجسم كرده ايد آگاه است (7)

  خردمندان عالم متذكر اين مطلبند (9)

 هركس متقي و نيكوكار است در دنيا هم نصيبش نيكوئي و خوشي است (تا ابد  و زمين خداوند بسيار پهناور است كه خداوند صابران را به حدّ كمال و بدون حساب (حتي در زمين هم) پاداش خواهند داد (10)

 همان بندگاني كه وقتي سخن حق بشنوند، ، نيكوتر آنرا تصديق و عمل كنند ، آنان هستند كه خداوند آنانرا به لطف خاص خود هدايت فرموده و هم آنان به حقيقت خردمندان عالمند (18)

با قبول اين حق چيزي از شما كم نميشود ولي اگر قبول نكنيد اشتباه كرديد)

 نميبيني كه خداوند از آسمان آب باران نازل گردانيد و در روي زمين نهرها روان ساخت آنگاه انواع نباتات گوناگون و انسانهاي گوناگون با آب بروياند باز رو به خزان آرد و نخست بنگري كه زرد شود و آنگاه  خشك گرداند و بميرد (گياهان براي اشاره شدن زنده شدن پس از مرگ انسان در دنيا اشاره شده اند) و در اين براي صاحبان عقل تذكر بر تصديق وجود دارد (21)

 خدا قرآن را فرستاد كه بهترين حديث است كتابيست كه آياتش همه باهم مشابه است مكرر ميشود از تلاوت آن خدا ترسان را،لرزه به اندام افتد و باز آرام و سكونت بخشد (23)

 ما در اين قرآن براي هدايت مردم هرگونه مثالهاي روشن آورديم باشد كه خلق متذكر آن شوند و ايمان بياورند (27)

 خداست كه وقت مرگ ارواح خلق را ميگيرد و آنرا كه هنوز مرگ فرا نرسيد ، نيز در حال خواب بيهوشي روحش را قبض ميكند سپس آنرا كه حكم به مرگش كرده جانش را نگاه ميدارد و آنرا كه حكم به مرگش نكرده به بدنش ميفرستد تا زندگي كند تا وقت معين در اينكار نيز ادله و قدرت الهي براي متفكران پديدار است (42)

(توجه كنيد وقتي در مورد ايمان به خدا وقرآن آيه اي اشاره ميكند در آيات بعدي در مورد زنده شدن پس از مرگ اشاره ميشود و اشاره ها صورت مشخصي دارند حال بخواهد ستارگان باشد يا آب يا گياهان يا جفت يا خواب يا قيامت يا شب و روز، و اين اشاره اين بار به زنده شدن پس از مرگ بيهوشي يا خواب يعني مرگ در جسم و يا زنده شدن پس از آن در دنيا است و اين شباهت دارد به فرستادن روح به جنين و زنده شدنش )

 شفاعت همه ي خلقان با خداست و پس از مرگ و فنا بازگشت همه به سوي اوست (44)

 و بهترين دستور؛ كتابي كه بر شما از جانب خدا نازل شده است را پيروي كنيد پيش از آنكه عذاب قهر حق به كيفر گناهتان برشما فرود آيد و هلاك شويد آنگاه هر نفسي به خودآيد و فرياد ندامت به خود آرد گويد اي واي برمن كه در حق خود ظلم كردم و وعده هاي خدا را مسخره نمودم (56)

يا آنكه از شدت پشيماني گويد افسوس اگر خدا مرا هدايت ميكرد و من ميخواستم به قرآن توجه كنم اهل تقوا بودم (57)

 يا آنكه چون عذاب هلاك را به چشم مشاهده كند گويد اي فرياد كاش بارديگر به دنيا باز ميگشتم تا از نيكوكاران ميشدم (58)

آري آيات كتاب من البته براي هدايت تو آمد تو آنرا تكذيب كردي و راه تكبر و سركشي پيش گرفتي و روز قيامت كسانيكه به خدا دروغ بستند و حق را قبول نكردند بنگريد كه همه رويشان سياه شده است آيا تكذيب كنندگان را منزل در جهنم نيست( البته بعد از هلاك ديگر به دنيا فرستاده نميشوند البته بعد از قيامت ديگر به دنيا براي امتحان فرستاده نميشوند و اين دو حالت در قرآن توضيح داده شده است ) (60)

خدا آفريننده ي هرچيز است و بر هر چيز هم ايشان نگهبان است (62)

سوره ي 38 سوره ص مطرح شده است كه : و مردمي كه عقاب ما بر آنها حتم و واجب گرديد و هلاك شدند جز يك صيحه انتظاري ندارند تا در قيامت زنده شوند و به دليل اينكه هلاك شدند ديگر ابدا به دنيا بازنميگردند (14)( ديگران كه هلاك نشدند برميگردند)

 و كافران وقتي هلاك شدند گفتند اي خدا حساب نامه ي اعمال ما را تعجيل كن و قبل از روز حساب قيامت انداز( و ما را به دنيا باز نگردان چراكه هر بار ستمگرتر ميشويم) (16)

 و از بندگان ما داوود را ياد كن كه بسيار نيرومند بود (البته زندگي پس از مرگ در دنيا در زبور داوود (ع) قبلا مطرح شده بود قبل از انجيل) (17)

 ما به داوود كوه ها را مسخر كرديم تا شب و روز خدا را تسبيح و ستايش كند (18)

 و مرغان را مسخر او كرديم كه نزد او جمع گردند و همه به دربارش از هر جانب بازآيند و برگردند (19)

 و به او قوه ي درك حقايق و  حق از باطل را عطا كرديم (20)

 و به داوود فرزندش سليمان را عطا كرديم (30)

(كه شياطين را محدود به سليمان ع فرمودند و سليمان ع توانايي هاي خاصي داشت)

 و ما هم باد را مسخر فرمان سليمان كرديم (36)

 و ياد كن از بنده ي ما ايوب كه پاي بر زمين زد به خواست خدا چشمه ي آبي پديدار آمد گفتيم در اين آب سرد شستشو كن و از آن بياشام (42)

اشاره به آب

و ما اهل و فرزنداني كه از او مردند و از دنيا رفتند به قدر آنها هم به علاوه بر آنها به او دوباره فرزند عطا كرديم تا در حق او لطف و رحمتي كنيم تا صاحبان عقل متذكر شوند (43)

(اشاره به بعد از مرگ باز زنده شدن فرزند و اشاره هاي قبلي آب و زبور و روح جاودان خداوند)

 ياد كن هنگامي را كه خدا به فرشتگان گفت كه من بشر را از گل مي آفرينم (71)

 پس آنگاه كه او را به خلقت كامل بياراستم و از روح خود در او بدميدم و فرستادم  بر او به سجده در افتيد (72)

 

 

لطفا به بازگشت به دنيا پس از مرگ تا قبل از قيامت توسط آب نطفه 10 توجه بفرمائيد

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.