زنده شدن پس از مرگ

زنده شدن پس از مرگ

زنده شدن پس از مرگ

۴۸ بازديد


 

 

 

بنام خداوند بخشاينده ومهربان

 

 

 

در سوره 76 قرآن سوره الدهر مطرح شده است كه :آيا بر انسان روزگاراني

 نگذشت كه چيزي از علم را هيچ لايق ذكر نبود و نميفهميد و به مرور زمان خداوند به بشر آموخت (آنچه را كه نميدانست اشاره به اينكه بشر هنوز هم بايد بياموزد) ما شما را از آب نطفه مختلط (از مرد و زن ) خلق كرديم و داراي قواي چشم و گوش گردانديم ما به حقيقت راه را به انسان نشان داديم حالا ميخواهد هدايت پذيرد وشكر اين علم و هدايت به تكامل كند واگر هم خواهد كفر و تكذيب اين نعمت كند و در جهل بماند ما براي كفرو جهلشان عذابها مهيا ساخته ايم (3)(

 

 موضوع علم آموختن طبق آيه (2)خلقت انسان از آب نطفه است و توجه به اينكه بايد لايق علم باشيد و قبول كنيد چون تكرار اين موضوع را مي بينيد در تمام اين سوره ها آب نطفه و مسايل مربوط به زنده شدن توسط آب مطرح است و كاملا منظور از علم كه بايد آموخته شود اين موضوع زنده شدن بعد از مرگ توسط آب نطفه است بس فكر كنيد

و ايمان آورندگان به عالم غيب، زيرسايه درختان بهشتي و ميوه هايش در دسترس و اختيار آنهاست  روح ميوه نياز ندارد اگر آدم باشيد در جسم بعدي در دنيا قبل از بهشت هم ايستگاه صلواتي ميوه داريد (14) شما مردم كافر غافل همه دنياي نقد عاجل و پولداري را دوست داريد و آن روز سخت سنگين را بكلي از ياد برده ايد قيامت را (27) ما شما را آفريديم و محكم بنيان ساختيم و هر گاه بخواهيم همه را فاني ساخته ميكشيم ومانندشان مردمي ديگر خلق كرده و زنده ميكنيم در دنيا(28) اين آيات پند و تذكريست تا هر كه بخواهد راهي به سوي خدا پيش گيرد و خداوند هم هر كه را كه براي ايمان به عالم غيب به عمل كاري نيكو كرد را در رحمت و هدايت داخل گردانند و براي تكذيب كاران ستمكارعالم عذاب دردناك مهيا ساخته اند (31)حق را قبول كنيد مگر مرض داريد به لحظه مرگ خود فكر كنيد قرآن شوخي ندارد بنده كه قرار نيست خود را از شما برتر بدانم كشف كردم مثل كسي كه جريان اثر انگشت را در قرآن كشف كرد كه قرآن هزار و چهارصد سال پيش س رانگشتان را بيان كرد تازه دويست سال پيش فهميدن اثر انگشت يعني چه تازه هنوز هم نفهميدند كه به جسمهاي مختلف يك روح  مربوط ميشود در عصرهاي مختلف.

 

در سوره 75 سوره القيامته مطرح شده است كه :آيا آدمي پندارد كه ما ديگر هرگز استخوانهاي او را باز جمع نميكنيم چنين نيست كه پندارد قسم به نفس پر حسرت وملامت ، قسم به روز قيامت (3)بله ما قادريم كه سرانگشتان او راهم درست گردانيم(4)

بايد توجه داشته باشيد كه هنوز علم محدود است و در قرآن حقايق بسيار زيادي باقي مانده است كه به مرور زمان و بالا رفتن علم بشر كشف خواهد شد مثل ، درست شدن اثر انگشت در قيامت و اثر انگشت در جسمهاي بعدي و قبل از قيامت كه در آينده توضيح ميدهم ،باتوجه به كشف اثر انگشت ومطرح شدن اين حقيقت در قرنها پيشتر از كشف آن از قرآن بايد توجه به حقايق باقي مانده داشته باشيم مثل زندگي پس از مرگ در دنيا توسط آب نطفه كه تا كنون كشف نشده بود در قرآن و حقايق بسيار زياد كه اگر اين را قبول نكنيد آنها را هم قبول نميكنيد باقي مانده است بلكه تا كنون هم قرآن را قبول نداشتيد.

در روز قيامت آدمي بهر نيك وبدي كه از مقدم و اول وموخر و آخرين (جسم براي نتيجه كمال روح) انجام داد از نتيجه ي همه آگاه خواهد شد (13) با شتاب و عجله زبان به قرائت قرآن مگشاي (16) كه ما خود قرآن را مجموع و محفوظ داشته و بر تو فراخوانيم(17) و آنگاه كه برخوانديم تو در خواندن پيرو قرآن باش(18) پس از آن برماست كه حقايق قرآن را بر تو بيان كنيم(19) بله شما تمام دنياي نقد عاجل را دوست داريد يعني دنيا پرست هستيد و خداپرستي را فراموش كرده ايد(حق را قبول نميكنيد(20) و به كلي كار آخرت و نشانه ي قيامت (زنده شدن پس از مرگ كه حتي زنده شدن براي قيامت را هم قبول نداريد و لحظه مرگ را هم فراموش كرديد و به جسم پرستي ميپردازيد و منكر حق و توانايي خداوند ميشويد حق را عمل نميكنيد فقط بيان ميكنيد و اگر لازم باشد در مورد فهم بيشتر قرآن تلاش كنيد غرورتان اجازه نميدهد و اگر كسي در مورد حق قرآن موضوعي را بيان كند با او مخالفت ميكنيد و اگر هم به فرض اين موضوع را قبول نداريد درست قدرت خداوند را توضيح دهيد و يك دليل بياوريد كه زنده شدن در همين جسم ممكن نيست (از خواب بيدار شدن ) زنده شدن در جسم بعدي درست نيست زنده شدن براي قيامت درست نيست حالا كه نميتوانيد چرا قبول نميكنيدا فراموش كرده ايد (21) چنين نيست كه منكران زندگي پس از مرگ پنداشته باشند، باشد تا جانشان به گلو برسد(26)

 و گويند كيست كه چاره ي درد اين بيمار تواند كرد كه او نميرد(27) وقتيكه بيمار خودش يقين به مفارقت و ترك دنيا كرده است(28) و ساقهاي پايش به هم پيچيده شود (كيست كه بتواند نخوابد چند روز، نمردن كه هيچ همه در حال مرده شدن و زنده شدن هستيم) (29) در آن روزمرگ، خلق را به سوي خداوند خواهند كشيد(30) آن روز واي به آنكه حق را تصديق نكرد(31) واي و صد واي برتو(34) پس واي بر برزخ و صد واي به روز محشر تو( توجه كنيد برزخ با دوزخ فرق دارد برزخ قبل از قيامت يا محشر است و جهنم بعداز قيامت است)

 

(35) آيا آدمي پندارد كه او را بي نصيب به تكليف و ثواب و عقاب گذارد و از او هيچ امتحاني نميشود تا كه مشخص شود ايمان دارد يا نه اين كه دين پدرانش را قبول كند يعني ايمان دارد يا بايد باقبول حق و تفكر در مورد آن مشخص شود. (36) آيا در اول او قطره اي آب مني نبود(37) و پس از نطفه خون بسته و آنگاه آفريده و آراسته گرديد(38) پس آنگاه از دو صنف نروماده پديد آورد

و اين پديد آمدن با در نظر گرفتن آيات قبلي و آيات بعدي ميشود زندگي پس از مرگ تا قبل از قيامت با آب نطفه كه با اين موضوع امتحان ميشود آيا به عقل رسيده يا منكر به خواب جهل رفته است يا كه همانند كبك سر خود را به زير برف برده از دنيا خبر ندارد

آقا بنده شش عدد كبك گرفتم همه مردند؟ چرا ولش كن

عالم غيب زير سوال نرود و حدود چهار ماهگي روح را براي جسم جديد ميفرستند و تكرار فرستادن روح به جسمهاي بعدي ، عدالت و قدرت و محبت و حكمت و ديگر تواناييهاي خداوند است و وقتي ايشان ميفرمايند شما را پس از مرگ زنده ميكنيم بدون محدوديت در نوع زنده كردن كسي نبايد كلام خداوند را محدود بداند اگر خداوند را درك كند )(39) آيا چنين خداي با قدرت و حكمت باز نتواند پس از مرگش آدمي را زنده كند(40) توجه كنيد در آيه 40 كه ذكر شده خداوند با قدرت و حكمت باز نميتواند پس از مرگش آدمي را زنده كند منظور اين است كه خداوند ميتواند بعداز مرگ آدمي را زنده كند و طبق آيه 37،38،39 به اينگونه خلق ميكنند بعداز مرگ در اول قطره اي آب مني و بعداز نطفه، خون بسته و آنگاه آفريده و آراسته ميگرداند و بعد از دو صنف نر و ماده براي اينكه باز آفرينش وپرورش پروردگار ادامه داشته باشد مرد و زن آفريده ميشوند و طبق آيه 36 كه ذكر شده آيا آدمي پندارد كه از او هيچ امتحاني نميشود منظور اين است كه با مطرح شدن زنده كردن پس از مرگ آدمي و مشخص كردن نوع زنده شدن با آب نطفه، خون بسته، نروماده و آراسته شدن آنها آيا آدمي ايمان مي آورد كه اين آيات حقيقت هستند يا ايمان ندارد در عصر ما بعداز اين همه فرمايشات قرآن و تاييد قرآن در مورد زنده شدن پس از مرگ با آب نطفه ديگر مخالفت ديوانگيست به همبستگي آيات توجه كنيد

موضوع همانند مطرح شدن قيامت در زمان حضرت محمد (ص) است در زمان ايشان امتحان مردم اين بود كه به قيامت و زنده شدن براي قيامت ايمان دارند يا نه و قيامت بدون شك عدالت خداست و حال زنده شدن قبل از قيامت هم عدالت خداست و بايد ايمان بياوريد به قرآن و موضوع مطرح شده از قرآن حقيقت كاملي است كه كساني كه به خداوند ايمان دارند توانايي هاي ايشان را هم براي عدالت و مخصوصا آيات خداوند را تصديق ميكنند به فرض هم اگر كسي زنده شدن پس از مرگ را محدود بداند چون دليلي براي ثابت كردن مخالفت خود ندارد بهتر است سوال كند نه مخالفت .

لطفا به بازگشت به دنيا پس از مرگ تا قبل قيامت 5 توجه كنيد

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.